تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/07/26 - 11:12
کد خبر: 182487

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

حضور رئیس جمهور در دانشگاه برای شنیدن نظرات دانشجویان باشد/ هنوز به تشکل‌ها وقت اظهار نظر ندادند

حضور رئیس جمهور در دانشگاه برای شنیدن نظرات دانشجویان باشد/ هنوز به تشکل‌ها وقت اظهار نظر ندادند

دانشگاه نماد آزادی و تضارب آرا است. حضور رئیس جمهور در دانشگاه ها باید برای شنیدن نظرات دانشجویان باشد، مگرنه مراسم های دولتی را در خارج از دانشگاه نیز می شود برگزار کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: امیدواریم امسال شاهد برگزاری یک مراسم کاملا دانشجویی در دانشگاه تهران باشیم. از رئیس جمهور و مسئولان می خواهیم برای شنیدن نظرات دانشجویان حساسیت به خرج دهند. حرف های نگفته زیادی با رئیس جمهور داریم.

رضا نظری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با اشاره به خبر حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران گفت: از مسئولین می خواهیم بصورت عملی التزام خود به بیانات رهبری را نشان دهند. مقام معظم رهبری مکرر از مسئولین دولتی خواسته که در جمع های دانشجویی حاضر شوند و سخنان دانشجوها را بشنوند.

وی افزود: هرساله شاهدیم رهبری در جلسه ای صحبت همه تشکل های دانشجویی را با حوصله شنیده و خود نیز تشویق به نقد و تحلیل می کنند. ولی متاسفانه در این چند سال برنامه ای از این جنس را از دولت ندیده ایم. متاسفانه در سفرهای استانی نیز جلسه ای با تشکل های دانشجویی برگزار نمی شود.

نظری در ادامه با بیان این مطلب که "این دولت نیز مانند دولت گذشته رفتار مناسبی را در قبال دانشگاه و دانشجو در پیش نگرفته است"، تصریح کرد: دولت نباید از نقادی واهمه داشته باشد، بلکه باید مشتاقانه پذیرای نظرات دانشگاهیان باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزود: بجاست با گذشت نیمی از عمر دولت تدبیر و امید، وزیر محترم علوم بررسی کنند و آمار دهند که سابقه حضور اعضای هیئت دولت در دانشگاه ها چگونه بوده است؟ چند مرتبه اعضای هیئت دولت به دانشگاه ها آمدند و خود را در برابر سوال و نظر و انتقاد دانشجویان قرار دادند؟

وی در ادامه گفت: حقیقتا وزارت علوم باید تدبیری برای رفع این مشکل داشته باشد. عده ای فقط به دنبال مجالس مدح و ستایش خود هستند. اما دانشجویان صادقانه و صریح صحبت می کنند و نمی توان از آنان انتظار داشت که در مقابل مشکلاتی که می بینند سکوت کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به رویه حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران و برنامه سخنرانی تشکل ها گفت: متاسفانه تا این لحظه به نمایندگان تشکل های دانشجویی وقت صحبت در حضور رئیس جمهور را نداده اند. ما به این نحوه حضور مسئولین در دانشگاه اعتراض داریم.

وی افزود: نباید با ایجاد محدودیت و یا گزینش جلوی سخن را گرفت. دانشگاه نماد آزادی و تضارب آرا است. حضور رئیس جمهور در دانشگاه ها باید برای شنیدن نظرات دانشجویان باشد، مگرنه مراسم های دولتی را در خارج از دانشگاه نیز می شود برگزار کرد.

نظری در پایان نیز گفت: امیدواریم امسال شاهد برگزاری یک مراسم کاملا دانشجویی در دانشگاه تهران باشیم. از رئیس جمهور و مسئولان می خواهیم برای شنیدن نظرات دانشجویان حساسیت به خرج دهند. حرف های نگفته زیادی با رئیس جمهور داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top